Birey için geçerli olan toplum için de geçerlidir. Bu yüzden toplum da suç işleyebilir, kötüleşebilir, "yargılanabilir". Nasıl birey ancak suç işlediği ana kadar kayıtsız şartsız masum sayılırsa toplumlar da böyledir. Bu yüzden söz gelimi Kürtçü siyasetin "meşruiyeti" kalmamıştır.
Ulus devletinde ulusun kaderi, ulusun bireyleri tarafından belirlenir. Egemenlik kayıtsız şartsız ulusundur. Fakat bu "kayıtsız şartsız" egemenlik, ulusa "intihar etmek" hakkını vermez; tıpkı bireyin de "intihar hakkının olmaması" gibi.
Birey nasıl temel haklarını , deli, katil, hırsız vs. olmak için kullanamıyorsa partilerin de toplumda, var oluşu, temel hakları zedeleyici siyaset yapmaya hakları olamaz. Bir parti ancak ulusun var oluşuna aykırı davrandığı ana kadar meşrudurlar. Sonrasında hain ve suçlu olur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder