23 Mart 2014 Pazar

LİSE MÜDÜRÜ VE DEĞERLER

YGS sınavında bir lisede Bina Sınav Sorumlusu olarak görevli olduğum için, görevli olduğum liseye sınavdan öce gittim. Lise müdüründen sınav ile ilgili görevlerin yapılıp yapılmadığı hakkında bilgi aldıktan sonra sohbet etmeye başladık.
Kendisini Türk Eğitim Sendikası Iğdır Şubesinin İstişare Toplantısında gördüğümü söyleyince şaşırdı. "Üniversite hocalarının neredeyse tamamının Eğitim Bir Sen üyesi olduğunu" söyleyince gülerek, "bana da Rektörün selamının yanı sıra bir istifa mektubu, bir de başvuru formu yollamışlardı" dedim. Gelen memurlara birer çay ikram ettikten sonra, sert bir ifadeyle yapacak önemli işlerim olduğunu söyleyerek odadan kovduğumu anlattım.
Yüzünde acı bir tebessüm ile "Hocam, şimdide bizi tehdit ediyorlar" dedi. "Nasıl?" diye sordum. Kanunla görevden alındıklarını hatırlatarak, "Bizim sendikaya üye olun yeniden atayalım diyorlar" dedi...
Ve sözlerini "hocam, ben kendimi bildim bileli ÜLKÜCÜYÜM, bir koltuk için hiç bir değerimi satamam" diyerek tamamladı...
Bir dombracının sırtıma sapladığı, üç gündür çıkaramadığım hançeri bu sözleriyle kolayca çıkardığını fark etmedi bile...
Müsaade istedim ve yüreğimde bir tazelenme ile okuldan ayrıldım...

Hiç yorum yok: