23 Mart 2014 Pazar

GAFLETTEYİZ...

Bugün derste birinci sınıf öğrencilerinin "devam" konusundaki sorularını cevaplıyordum. Ön sıradaki öğrencilerden birisi "Hocam, ben bir seçimlerde memlekete (Bingöl) gideceğim o hafta devamsızlık yapacağım, sorun olur mu?" diye sordu. "Olmaz, hayırdır, bir yakının mı aday, onu desteklemek için mi gidiyorsun?" diye sordum. " Yok hocam, tanıdık kimse aday değil, bu seçimler bizim için çok önemli o ...yüzden gidiyorum" dedi...
Anladım, saflığa vurdum. " Belediye seçimlerinde aday önemlidir, halkımız parti ya da ideoloji ayrımı yapmaz... Niye önemli olsun ki?" diye sordum. "Cevap vermek istemiyorum, sebebi özel..." dedi.. Üstüne gitmedim. Sınıfa sordum; "Kaç kişi seçimler için gidecek? El kaldırsın..." Sınıfın Doğu ve Güneydoğulu öğrencilerinin tamamı el kaldırdı...
Gülümseyerek; "Bu memnuniyet verici bir gelişme, oyuna sahip çıkan bir yeni nesil geliyor, galiba..." dedim.
İçimde bir fırtına koptu ama bir hoca olarak hislerimi belli etmemem gerekiyordu.. Bende belli etmedim...
Bir ders önce 12 TL değerindeki ders kitabı için paralarının olmadığını söyleyen öğrencilerim, seçim için belliki örgüt görevi olarak evlerine oy kullanmaya gidecekler...
TEHLİKE BURNUMUZUN DİBİNDE GÜLE OYNAYA GELİYOR, EY HALKIM SEN HALA İŞTE OYNAŞTASIN! NE DİYEYİM BEN SANA...

Hiç yorum yok: