31 Ağustos 2014 Pazar

Gecikmiş Bir Kitap Ve GIGER

Hans Rudolf GIGER, Mayıs 2014'te ölmüş. Dünyada her gün binlerce adam ölüyor, bu da kim ki? 

Ben ki cebinde ikikuruş maaşıyla Kadıköy'de kitapçıları, camdan piliç seyreden bir fakirgibi dolaşan bir asistandım, bir vakit. 

Bir gün bir kitapçıya girmiştim... Daha doğrusu inmiştim... Merdivenler sizi kitabın merak mağarasına çekiyordu. Basamakların yanındaki küçük camekandaki kalın, ciltli kitabın kapağı beni büyülemişti. İçeri girerken nane heyecanlıydım! 

Acizâne bir ressamımtrak ve çizgi roman ve dahi sinema seyircisi olarak kitap nefesimi kesmişti. Yaratıcı bir zekânın baş döndüren macerasının kitabıydı bu. Efsanevi sinema karakterlerinin hangi dikenli ve karanlık yollardan geçerek bulunduğunu, kendi resmini, algılayışını oluşturmanın nasıl bir şey olduğunugösteriyordu. Yıllanmış,biraz kekre ama kendi şehrinin tabelalarını çizen, egemen bir ressamın haritasıydı bu kitap !

Alabildiğine çarpıtılmış görünen bir erotizmin bir dehşet uçurumunun kıyısında eğilip  bükülen çizgileriydi,  gördüklerim. Öyle  ki yaratık insan olmanın her  sınırlamasından uzak salt kötülük, dehşet ve şehvetti! Bu şehvet savaşçı yaratıkların o koca kafalarından, doğurgan yaratıkların erkek bilinç altında yattığı söylenen  dişli vajina korkusunu çağrıştıran yapısına kadar her yerde hissediliyordu.

Kitap,(Yaratık) ve Species (Tehlikeli Tür) filmlerinin tasarımcısı İsviçreli ressam ve heykeltraş Hans Rudolf GIGER'in biyografisi ve albümüydü. O zaman bana pahalı mı gelmişti, yoksa ben mi cimriydim bilmem ama kitabı almadım. 

Hayır bugün "Pişmanım!"demeyeceğim. Çünkü yıllardır kafamda entelektüel faaliyetin bir sembolik bayrağı olmuş bu kitabı, üstad ölmüş olsa da gerçekten önemli olan şeyleri hatırlatması için sanalağdan ,mutlaka bulacağım! 

Çok yaşa Rudolf GIGER! Çok yaşa ALIEN! Sizi efsanenin müziğiyle uğurlayalım mı?


Hiç yorum yok: