1 Şubat 2011 Salı

Şol Blogu Neyleyip de Saklamalı?



Bu blog acaba çok mu tatsız, tuzsuz oldu?

Tatlı , tuzlu olsaydı daha mı yenir yutulur olurdu?

Bir blog neye yarar?

Etliye sütlüye dokunmayan, yalnızca mahremiyeti açıklayan... Bir teşhir aracı mıdır?

Binlerce kişiyle paylaşılan bir günlük tutmak o kadar mı çekici?

“Bakın, bu gün donum ne renk?”
“Bugün sevgilimle kavga ettik…”
“ Çocuklar ne güzeldir, canımlarım şirinlerim benim…”
"Çok güzel musakka yaptım Handancığım..."

Öyle ki aslında hiç bir düşünce içermeyen saçmalıkların o tutulmaz ve zararsız hafifliğiyle sarılı, kuşatılmış ve hatta tutuklu binlerce abukluktan biri mi olmalıydı?

"Yazar devrinin tanığı olmalı!" gibi cümlelere ifrit olduğumu söylemeliyim ben ki bazen böyle olmaya gayret ettiğim halde...

Ama canım, ciğerim... Güzel kardeşim…

Nerede yaşarsın sen? Nedir bütün derdin birader? Bir derdin var mıdır bilmek isterim…

Her şeyden evvel buraya yazdıkların hakikat midir, onu bilmek isterim. Alenî küfredip, savururken, ağzının donunu indirmek midir bütün becerebildiğin?

Blog camiasına bakıyorum… “Bakın ben ne ciciyim, ağzımı ne güzle bozuyorum, ne güzel yemekler tarif ediyorum ne cici bir ailem var, köpeğim Golden abi..” türünden paylaşılan bir genellikle kendisini görünürlükte saklayan yüzlerce insan görüyorum…

İşin kötüsü sanırım bunu bilerek de yapmıyorlar… “Ortama uy, ortalama ol, ortadan git, sürü ol…” psikolojisinin o dayanılmaz cazibesi blog denen sanalağ günlüklerini yoğurup duruyor.

Senin hükmün nedir birader? Hükmün kadar onuş! Kendi beynin nerededir, ondan haber vereceksin, ondan! Nedir memleket yangın yeriyken düşündüğün, ahlâkın, tercihin korkuların? Bana onlardan bahsetsene!

Seni hiç mi düşündürmez, insanların sırf güvenlik endişesiyle örtünmesi, sürüye uymaya çalışması?
Seni hiç mi endişelendirmez, ilgili ilgisiz herkesin takip altında olması?
Seni hiç mi kaygılandırmaz, yaşamanın ancak sıradanlıkla sınırlanması?
Seni hiç mi akıllandırmaz hürriyetine oy sayısıyla gem takılması?
Seni hiç mi üzmez kendi memleketinin elinden alınması?
Sen hiç mi düşünmezsin kim olduğunu?

Belki yüzlerce izleyicinin okuduğu blogunda, sen olsan, okuyacak bir şey bulabilir misin? Yüzlerce izleyici sende ne bulur? Fikirsizliklerinin ortalama tekrarı dışında sen onlara ne sağlarsın?

Hüküm vermekten mi korkarsın? Kızgın , gergin, itici, kavgacı görünmekten mi korkarsın?

Söyle bana blogcu kardeşim…
Sen gerçekten ne yaparsın
?

Hiç yorum yok: