6 Şubat 2014 Perşembe

Demokrasi internetin neresinde ?


Efendim internette kişisel verilerin korunması için servis sağlayıcılar birliği diye bir şey oluşturulacakmış.


Durmadan telkin edilen bireysel hakların korunması mazeretiyle herkesin internet faaliyetleri adım adım devlet tarafından izlenecek. 

Üzerinde durulmayan nokta devletin, sizin her haberleşmenizi, her yorumunuzu anında görecek olması.

Bu adımla vatandaşların gerçekten mahremiyet elde edebildikleri tek saha da devletin eline geçti.

Son "düzenlemenin" anlamı sanırım şu: " Bu mahallede ne gerekiyorsa benden sorulur. Seni korurum  ama ne zaman tuvalete gideceğini bana soracaksın. Senin için neyi uygun görürsem onu söyleyeceksin, onu okuyacaksın. Sana izin verdiğin kadar ifade edeceksin." 

Bu açıkça faşizmdir. Kaldı ki internette yapılan bu düzenlemenin kişinin kendini ifade edebileceği bütün vasıtalara uygulanmaması için hiç bir engel yok. Bu ülkede boş arama emirlerine hakimlerin imza attığı söylenirken interneti hükümetin emrine doğrudan doğruya açmak demokrasiyle bağdaşmaz.

2 yorum:

selcen dedi ki...

Eve böcek koyan,internete de koyar.Normaldir.

Afşar Çelik dedi ki...

Bütün hayatları zaten insanların ayıbını aramaktan ibaret. her zaman beklerim efendim.