14 Şubat 2014 Cuma

Eşit Olmak İstemiyorum

Biz bize benzeriz, güzel söz..Üniversiteye yeni başlamıştım, ortama adapte olmaya çalışırken bir çok ülkücü ve solcunun düştüğü yanılgı ile (Bu arada kendimi herhangi bir tanımlamaya çok yıllardır sokmuyorum yani Türk olamanın dışında bir üst kimliğim yok..) milliyetçi- ülkücü oldukları ön kabulü ile kendimi  başörtülü kızların, hoş biri teyze kıvamında okuldan atılıp dönenlerdendi,  yanında buldum..Heyhat ne büyük düş kırıklığı! Teyzeden bayağı bir korktuğumu da itiraf etmeliyim.




Toplumsal genellemeler sosyolojik verilere dayandırılmadan yapılırsa yanıltıcı değil hurafe olur.Tüm başörtülüler namusludur(Namus nedir?) tüm başı açıklar ahlaksızdır(Ahlak nedir?) , solcular içki içer sağcılar içmez (Yok ya!!) örnekleri çoğalta biliriz.Toplumları - insanları belli kalıplara sokmak işin kolay yanı kafa yormadan  anlamaya çalışmaya gerek kalmadan tembel işi, cahil işi, aptal işi..






Tüm bunları yazıyorum diye sevelim sevilelime bağlayacağım noktayı da sevgililer günü kutlaması ile koyacağım sonucu çıkmasın (Yeni adet yerini bulsun Happy St. Valentine's Day!) benim derdim toplumun hali hazırda var olan kolaycı yanının iptidai kabileler seviyesine  gerilemesi. Biz ve düşmanlar halini alması, birinin çıkıp Milletin a...'a koyacağız demesi , birinin çıkıp g..nün kılıyız demesi, birinin çıkıp hülooo diye aynen iptidai kabile mensuplarına ait çığlıklar atması..Ve bunların eşitlik ve demokrasi adına söylenmesi..Ben eşit olmak istemiyorum.





1 yorum:

selcen dedi ki...

Zaten ortaçağın da gerisine düştük.