1 Ekim 2012 Pazartesi

Türban Seninle Gurur Duyuyor!




Öyle bir memleket haline geldik ki çocuklarımızın katillerinden gurur duyar olduk…

Bunu yazınca siyaset mi yapmış oluyoruz, meselâ?

Peki ya bu densizliği yapanlar? Onlar ne yapmış oluyorlar?

İnsanlığın bir sınırı var mı? Katillere niye katil diyoruz, onları niye kınıyoruz?

Kadını türbanla ikinci sınıf yaptığımızda namusumuzu kurtarıyor ve evimizi bebek katillerine açarak mı “insan” oluyoruz?

Çok ağır olacak belki ama… Barzani ile gurur duyanlar bana öyle geliyor ki eşleri, başlarında türbanlarıyla o itin adamlarının tacizine uğrasa,  başlarını  çevirip bakmayacak kadar  insanlıktan çıkmış adamlar… Bunun bir başka izahını bulamıyorum.

5 yorum:

bilge dedi ki...

ağır olmuş hakkaten, ama bunu söyleten ortam ve olay da önemli tabii..

bilge dedi ki...

eşi tacize uğrayıp da suçu, sorumluluğu eşine atan erkeklerin bulunduğu bir ülkede hiç de ağır olmamış abicim..

Afşar Çelik dedi ki...

Bilge Amca, dini ahlaktan kopartan adamların iki yüzlülüğü her kötülüğün anası... Okuduğun için sağol...

Adsız dedi ki...

başını kapatan insanı ikinci sınıf vatandaş olarak gördüğünüz sürece
hiç bir yazınızın hiç bir düşünceniz anlamı kalmıyor çünkü bu düşünceniz eşitlikle demokratiklikle cumhuriyetçilikle ya da laiklikle bağdaştırılamayacağı gibi zıttı sayılabilir.

Afşar Çelik dedi ki...

Başını kapatan insanları ikinci sınıf görmüyorum. Aksine onlar beni yarı dinsiz görüyor. Yazıdan onları ikinci sınıf gibi görmek anlamı da çıkmıyor. Sizin tahammülsüzlüğünüz, başörtüsü istismarı ile yolsuzlukların, açgözlülüklerin üstünün örtülmesine getirilen itirazlara... Yazının bağlamını türban düşmanlığına getirmeniz dahi aslında kul hakkını zerrece önemsemediğinizi gösteriyor. Her yer zaten sizinki gibi türban reklamlarıyla dolu, öyleyse buna karşı çıkan bir iki kişiye karşı tahammülsüzlüğünüz neden? Size karşı hiç bir ses çıkmamalı mı? Bakın yorumunuzu burada yayınladım. Bırakınızı efendim bu türban ucuzluğunu artık. Türban, içine ahlâki bir endişe geçirmeyen bir yalıtım aracı haline gelmiş vaziyette... Vakit ayırıp okuduğunuz için teşekkürler, her zaman beklerim. Bu arada siz zaten çoğunluksunuz, adınızı bırakmaktan niye korkuyorsunuz anlamadım? Asıl korkması gereken ben ve benim gibilerken...