1 Ekim 2018 Pazartesi

Bugün Neler Olmadı Ki?




Bugün , ne zamandır aklımı meşgul eden iki sorunu çözdük. Aslında pahalıya patladı ama değdi doğrusu.

Ve ne zamandır düşünüyorum: Nedir bu milletin en büyük sorunu?

Bu bir sanalağ günlüğü. Normalde bugün neyiyip ne içtiğimden falan bahsedip alabildiğine alâkasız şeyler yazıp insanların salaklığa en  gönüllü olduğu frekanslarda dolaşmam lâzım.

Doktora derslerime gidemedim, bugün hangisi vardı, onu bile bilmiyorum. Sabahtan tembellik etmek şansım doğdu, çünkü tesisatçıyı, fayansçıyı ve PVC doğramacısını bekleyecektim. Sonra beni arayıp akşam üstü geleceklerini söylediler. Öyleyse  niye bütün gün evde onları bekledim?

Kate Atkinson diye bir yazar var, elimin altında  ve bir türlü iştahla okuyamıyorum onu. Yazmam gereken bir öykü dosyası da var ona da elim ermiyor.

İş eninde sonunda dönüp dolaşıp  siyasete dayanıyor galiba. Siyaset? Siyaseti parti taraftarlığına, bayağılığa, hırçınlığa veya bir çeşit dindarlığa  indirgeyen bir ahali içinde, yapılanların  neye benzediğini düşünmek mümkün mü?

Tesisatçıyla birlikte gelen fayansçı( Banyomuzdan alt kata sebebi anlaşılamayan bir sızıntı söz konusuydu. İnsan biraz fantastik bir şeyler hayal etmek istiyor. Kate Atkinson buna benzer şeyler söyleyecekmiş gibi gelmekle beraber İngiliz’lerin sıradanlığa sövüp saymak dışında ne gibi bir fevkalâdeliği olduğunu merak ediyorum ki sanırım iştahımı azaltan en büyük sebep de bu!) krizin en çok inşaat sektörünü vurduğunu, demircilerin neredeyse topu attığını söyledi.

Eeee? Yani? Bütün kızları devlet zoruyla kapatmak,  bütün okulları imam hatip lisesi yapmak, Atatürk’ü seven herkesi, Atatürk’e hakaretlerle kızdırmak, dolar alıp para kazanıp kazanmıyormuş gibi yapmak, karısını ve kızını kapatırken “ Ne olur daha fazla açık kadın göreyim!” diye gizlice  dua etmek, “Bu ülke Müslüman ülkesi!” diye böğürürken ülkeyi tanıtırken tek bir türbanlıyı bile göstermemek, müttaki gönülleri rahatlatıyor mu? Sanırım rahatlatıyor. Ve ben altı üstü fayanslara derz çekecek esnafın şikâyetlerini  ondan daha fazla düşünüyorum…





Hiç yorum yok: