8 Mart 2013 Cuma

Mısır Patlağı Bir Paul Auster Yazısı


 Paul AUSTER'ın "Yanılsamalar Kitabı'nı" yeni bitirdim sayılır.

 Kaderin yolunu tarihin kalemiyle çizdiren bir yapısı var sanki AUSTER'ın. Bu belki de içinde yetiştiği Yahudi kültürünün bir etkisidir.

Peki ama bunu yapıyor ve biz nasıl okuyabiliyoruz bu kadar rahatça?

Çünkü sanırım oldukça iyi bir anlatıcı.  Anlatmak için kendini kasmıyor. Belki bunu birinci tekil şahsı  başarıyla kullandığı için yapabiliyor. Bu da okuru kendiliğinden hikâyenin içine çekiyor.

AUSTER böylece başarıyla bir dünya kurabiliyor.

O dünyada her şey birbiriyle ilişki içinde…

Uzun uzun anlatmak  gelmiyor içimden ama o, kafanızda bir renk bırakan yazarlardan biri… Bir iz kalıyor kafanızda ve onu okuduktan sonra kitap okumakla okumamak arasındaki farkı, izlenimlerinizin nasıl değiştiğini görerek anlıyorsunuz.

Kısa zamanda kütüphanenizde bir AUSTER rafı oluşursa şaşmayın.



2 yorum:

Adsız dedi ki...

Tavsiyenize uyarak,Auster'ın "Yükseklik Korkusu" nu okudum.Gerçekten farklı bir yazar.Yahu bu yahudiler hem yaratıcı hem de entelektüel oluyorlar galiba.

Afşar Çelik dedi ki...

Sevindim...

Ben o noktayı biraz da hikayelere dayanan bir kültürden gelmesine bağladım, bir ihtimal olarak.

Ama kendi içlerinde yaratıcılığı teşvik ettikleri de kesin... Kitaptan zevk alabilen bir toplum olabilmemiz dileğiyle... Her zaman beklerim