29 Mart 2013 Cuma

Blog Kompleksim Depreşti Gene


Uzmanlaşmış bloglara hayranım.

Sinema, çizgi roman, edebiyat vs.. her dalda uzmanlaşmış bloglardan gerçekten faydalanıyorum.

Ben de öyle bir blog yazabilmek isterdim ama yapamıyorum. Gelgeç ilhamlar, kalıcı endişeler, takıntılı öncelikler belki de daha rahat bir blog yazmamı engelliyor.

Akışına bırakıyorum ben de ; yapacak bir şey yok… Çünkü öyle olmasa sanırım samimi bir blog çıkmaz ortaya.

Öte yandan bahsettiğim konuların da bir okur kitlesi var ama tek eksikliğimiz yeterince yorum almamak. Geri dönüş olmayınca farazi okurlara yazmış oluyorum.

Bir de şu var: Bloglarda belli bir fikir sahibi olmanın ancak belli mensubiyetler için kabul edilme durumu var. Meselâ piyasa ekonomisine ağız dolu sövüp de aslında hiçbir fikir ortaya koymasanız bile “düşünce bloğu” oluyorsunuz …

Veya net bir tavır takınmayıp kendi aklınca taraf olmaktan kaçınan “Herkes nereye ben oraya” demeyi akılcılık sananlar var ki sanırım blog âleminin kahir ekseriyetini bu kesim oluşturuyor.

Hal böyle olunca insan kelaynak gibi kalıyor orta yerde…

Deyin bakayım sevgili okurlar ne yazsak okuyasınız gelir?

2 yorum:

Derya Yeliz ULUTAŞ dedi ki...

Tabii bir de şöyle bir durum var aslında. Blogun hangi amaca hizmet ettiği de önemli burada. Birçok blogda ; hani o bahsettiğimiz yemek tarifleri, işte moda yorumları, müzik-dizi-film görüşleri vs. ile ilgili olan bloglar doğal olarak daha çok okuyucu kitlesine sahip oluyor sanırım. İnsanları okurken yormuyor bu tip konular, kafayı meşgul etmiyor ve dolayısıyla okuyasıları geliyor birçok kişinin :)
Ama senin yazılarının büyük bir bölümü, tamamen anlamak için okurken düşünmek zorunda olduğun, hatta kendi adıma konuşayım bazen defalarca okuma ihtiyacı hissettiğim algılayabilmek için, derin konuları içeren yazılar. Hal böyle olunca kendi bilgi açlığımdan kaynaklı , günlük olarak girip bakıyorum mesela yeni bir şey yazmış mısın diye. Öğrenme amacı güdüyor olunca " okuyasımın " gelmesine bile gerek kalmadan direkt dalıyorum zaten hepsi benim için rehber niteliğinde olan yazılarına.
Yani sonuç olarak, sanırım ne kadar " geyik " muhabbet dönerse bir blogda, o kadar okuyucu çekiyor.

Afşar Çelik dedi ki...

Yelizciğim çok teşekkürler bu yüreklendirici yorumun için... Demek pek trend bir blogumuz yok? Ne yapalım? Meraklısı okusun o zaman senin gibi ... :)

İnşallah dediğin kadar içeriklidir blog...

O zaman bildiğimiz gibi devam edelim? Çok teşekkür ederim. Demek ki dükkânı boş bırakmamak lazım... Anlaşıldı. Her zaman bekliyorum dememe gerek yok herhalde? :) Sağ ol, var ol