30 Mart 2022 Çarşamba

Tatar Jırları

 Bugün çok gergindim.


Makalenin düzeltmeleri beni inanılmaz gerdi, İki kere çay içerken bardak kırdım. Hatta birinde bilgisayarın üstüne çay döküldü.


İnsanların olumsuz ve karamsar bakışları beni geriyor.



Öbür yandan makale taslaklarının neden düzgün iletilmediğinin sebebini öğrendiğimde, bu günün kazancı oldu.


Herhalde yakın zamanda makaleyi dergiye yollayabileceğiz. 


Bir de Karolina Cicha diye bir sanatçıyı keşfettim. Galiba Polonya Tatarı... Nefis Tatar şarkılarından oluşan bir albümü var. En sevdiğim jır da "Jal Kajen" Galiba "Yalnız Kayın" anlamında. Kayınların bir deniz gibi uzandığı Türk topraklarını  zamanında görebildiğim için kendimi çok şanslı sayıyorum. 


Tatar  yırları, ruhumun kadim köklerini bana hatırlatıyor.  Böylece uzaklardan atlarına binmiş Türklerin hayatlarının ezgi haline gelişini bir nehir şafağında görüyorum sanki.


Dün anlattığım Fen Bilgisi konularının bugün oğluşumun işine yaramasına da sevindim. Anacığımla Chapelwaite'i nihayet bitirdik. Ayrıca Sevgili İbrahim'in kendi kanalında silinen kanalımızla ilgili yaptığı program beni çok duygulandırdı, bütün Türkçü dostlar sağ olsun.


Lafı uzatmadan " JalKajen"i dinleyelim:

Hiç yorum yok: