14 Ocak 2023 Cumartesi

Kar Yağar Yolumuza

 



Geçen gün ilk kar yağdığında, yalındaki fırının kalfası, abanın çıkacağı yola kül döktü de  o sayede arabayı otoparktan çıkarabildim. Gün ışımamıştı,  sokaklar ıssızdı.

 

Sabah erken saatlerde zaten fırına gitmeyi çok severim. Taze ekmeklerin kokusuna bayılırım.

 

Sabah benim için o kadar uğraşan fırından boş çıkmak istemedim. Birkaç tane taze poğaça ve açma aldım.

 

Karanlığın içinde arabanın yüzüne karlar çarparken kaymamak için uğraşıyordum. Nihayet gün ışıdıktan bir müddet sonra hastaneye  vardım. Nöbetçi hemşirelere poğaçaları bıraktım, sevindiler. Nöbette yorulmuş insanlara  bir tazelik, bir dinçlik vermek de pek hoşuma gider.

 

O gün öğleden sonra eşimle telefonda konuştuğumda, bıraktığım poğaçalardan birini oradaki hastalardan birinin çocuğunun yediğini, çok sevdiğini söyledi.

 

O çocuğun sevinci her şeye değmez miydi? O iyi kalpli fırıncı kalfasının iyiliği, bir çocuğun sevinci olup filizlendi. Arada bir işe yaradığımda seviniyorum.

Hiç yorum yok: