31 Ocak 2023 Salı

Dersimizi Ne Zaman Öğreniriz?

 



Şu sıralar ciddi ciddi İngilizce çalışıyorum.

 

Birkaç çevrimiçi kursa kaydımı yaptırdım.

 

Bu arada, birkaç yıl önce bir TUS dershanesinin sahibinin sözlerini hatırladım: “Kurs sınav kazandırmaz, çalışmak sınav kazandırır.”

 

Aslında hepimizin en kolay yanıldığımız nokta bu galiba. Kursa gidince işin bittiğini sanıyoruz. Oysa seyrettiğim videolarda bize verilenler yalnızca  yöntemler ve ipuçları.

 

Bize düşen, bize öğretile yöntemleri kullanarak, cümleler kurmak. Ben “cümle kurmak” dedim ama siz bunu “resim yapmak”, “öykü yazmak” vs diye de anlayabilirsiniz. Malzeme kullanılarak ortaya iş çıkarmadıkça malzeme sadece ortada bir yığın halinde kalacaktır.

 

Aslında market raflarında yığılı duran kişisel gelişim kitaplarına rağmen bir türlü mutluluğu ve huzuru bulamıyoruz.  Herhalde bir kitap okuyarak ama sadece okuyarak her şeyin değişeceğini bekliyoruz.

 

Öğrenmek aslında dinleyerek gerçekleşmiyor, “uygulayarak” gerçekleşiyor.

 

Ve insan ancak böyle olgunlaşabiliyor.

 

Ben ancak bu kadar anlayabildim.

 

Gökten üç elma düşsün.


Azıcık Falkenbach çalalım mı?


Hiç yorum yok: