2 Ocak 2023 Pazartesi

Bitirince Bitti Mi?

 



Ne zamandır yazmıyordum.

Tezi bitirdik, enstitüyle ilişiğimizi de kestik. Ne yalan söyleyeyim, hiçbir şeye devam etmek istemiyorum.

Kimi zaman yazmanın ne önemi var, merak ediyorum.

Sonra kendi kendime geride yazı bırakmanın önemli olduğunu söylüyorum.

Şunu belirtmeliyim… Doktora sayesinde pek çok şey öğrendim.

İşin en yakıcı yanı aslında ne çok şey bilmediğimi gördüm. Bu gerçekten ürkütücü bir şey. İnsan şu aşamadan sonra ders vermek konusunda çok daha tedbirli düşünüyor.

Sanki doktorayı yapmak, bitirmekten daha önemliymiş gibi görünüyor.

Yine de kalıcı ve gerçek bir değeri, düşe kalka, dişlerimizle ve tırnaklarımızla elde etmek güzel.

Fakat dediğim gibi…

Doktorayla bir sürü şey öğrenmeme rağmen, hakkında kesinlikle emin olduğum tek şey cehaletim oldu.

Dün Reşat Nuri’nin hikâyelerine başladım.

Boş ve işe yaramaz bir adamın, henüz içini bir türlü dolduramadığını bilmesi…

Boş işler, “olağan işler” bunlar…

Boş verin gitsin.

Hiç yorum yok: