21 Kasım 2012 Çarşamba

Şehirler yazmak


"Bugün ne kadar yazdın?"
Bir entellektüele sorulması gereken tek soru belki de budur?
Bir entellektüelin belki de  en ciddi borcu budur?

Gecenin bir âlemi... Aklında bir şe yaratmanın derdiyle bekleyenler... Beklerler silinmez bir iz bırakmak için.
Gene gelirsek medeniyet durağına...

Aslında bütün güzel şehirler, üstlerine, entellektüellerin rüyalarını giymiş şehirlerdir.
Ve medeni bir ülkenin her sokağı, entellektüelin sarhoşluğundan ve ıstırabından ve kaygısından ve mutluluğundan bir iz, mutlaka taşır.

"Medeniyet nedir?"diye sorulsaydı bana... "Güzel  şehirlerin rüyasını görmektir..." derdim herhalde.
Öyle olsun ki rüyalarımız... İçinde insan yaşadığı anlaşılsın.

Pencereleri sarı ışıklı, sokakları insan adımlı...
İnançlarını araba anahtarlığına takarak garantiye aldıklarını sananların değil, o gün ne kadar yazdılarsa rüyalarına, o kadar var olduklarına inananların işi şehirler...

Sahi ben bugün ne kadar yazdım?

2 yorum:

N.G. dedi ki...

Ben aldım mesajı... Yazmıyorsun diyorsun. Haklisın. Yazacağım.

Afşar Çelik dedi ki...

"Yazmıyorsun!" dediğim hangi kabahatli(!) adem evladı olduğunuzu bir anlayaydım iyiydi. :) Yazmasını istediğim çok insan var ama genelde benim sözümü eşek yellenmesi mesabesinde gördüklerinden olsa gerek lûtfedip yazmazlar :) Her zaman beklerim.