19 Temmuz 2023 Çarşamba

Bir Günlük Tutarım Günler İçinde

 



Her gün bir şey yazmak lazım…

Kendi düşüncelerimi derleyip toparlamaya çalışırken vaaz veriyor gibi oluyorum.

 

Bugün stajyerimle nefis sohbet ettik. Bir şeyleri gerçekten öğrendiğini görmek beni çok sevindirdi. İyi bir eczacı olacak. Gerçi iyi bir eczacı olmanın Türkiye’de ne anlamı var ondan da emin değilim ya… Çünkü bunca derin ve disiplinler arası bir bilimin/ mesleğin uygulaması inanılmaz derecede sığ ve işlevsiz.

 

Bugün eski arabamızı sattık, yeni bir araba aldık. Hayır… Bunu övünmek için yazmıyorum. Bunu bir günlüğü doldurmak için yazıyorum. Bugün cidden yoğundu.

 

Yeni arabayı kutlamak için çocuklarla annemi bir kafeye götürdüm. Kuşaklar arası bir ilgi ve iletişim sorunu var galiba. Hayır… Yeni gelen her kuşak eskilerin hiç bilmedikleri bir sürü yeni şeyle yükleniyorlar. Şakaları, filmleri, şarkıları bile bambaşka oluyor.

 

Şahsen ben çocukların dağarcıklarına hayranlık duyuyorum. Üzüldüğüm şey, teknoloji denen şey yüzünden okumaya ilgilerinin azalması.

 

Evet… Bir gün içine bir sürü şey sığdırdık, sonuçlandırdık. Yeni arabanın sürüşünün çok daha iyi olduğunu gördüm. Eskisini de çok sevmiştik gerçi. Oğluşum arabaya binerken ayakkabılarını çıkarınca o dakka bir paspas aldım.

 

Bugün bir şeyi fark ettim. Başkaları nasıldır bilmem ama… Sanırım bizim aile sahip olduklarımıza cidden bağlanıyor.

 

Her gün bir şeyler yazmak lazım.

 

Bugün bir hikâye yazabilir miyim? Sanmam... Çok yorgunum.

 

Amerikan yazarlarının bir özelliği mi bilmem ama belki ukalalık olsun diye belki estetiğin bir gereği olarak en gerzek karakterlere bile “alıntı” yaptırıyorlar. Ayrıca aşırı Amerikan kokan kendilerine göre ve fazlasıyla yerel  bir sürü abartılı benzetme yapıyorlar. Amerikan yazarlarının sevmediğim yönleri bunlar. Ray Bradbury’nin şimdilerde okuduğum “Ölüm Yapayalnız Bir İştir” adlı kitabında da kulağını tersten göstermeye vara bir sürü benzetmeyi bazen peş peşe sıralaması, “Karahindiba Şarabı’nın”  o muhteşem yazarından  zaman zaman bıkmama sebep oluyor.

 

Neyse… Bugün yeterince yazdık mı?  Umarım…

Hiç yorum yok: