15 Ağustos 2013 Perşembe

Cahil diktasına şükürler olsun

Epeydir yazmıyordum. Yazınca ne değişecek onu da bilemiyorum.

İnsanımız ayağının yere bastığı derinlikte bile boğulabilecek yetenekte, bunu gördüm.

Neden memleket meseleleri  ve insanımız?

Çünkü gün geçtikçe aslında "insanımız" sandığımız insanların ne kadar başka ne kadar yabancı olduklarını daha  bir üzülerek ve dehşetle görüyorum.

Sadece aynı kelimeleri kullandığımız ama hiç de aynı semantiği paylaşmadığımız koskoca bir kitle, başımıza "irade" olmuş.

İktidarı dışımızda, bir şey sanmışız bunca zaman. İktidar bizim içimizdeki  birilerin, hastalıkların, komplekslerin yetkilendirilmesinden başka bir şey değilmiş meğer. O kompleksler, nefretler sınır tanımaz bir ihtiras ve sömürüyle bütün değerlerimize silahlanmışlar.

Ve ayağının bastığı yerde dahi yüzmelerin aciz seçmen kitleleri, düzgün yüzen, iyi giyinenlere duydukları hıncı iktidarın nefretiyle donatmışlar.

Türkiye'de demokrasi var ama tam anlamıyla bozulmuş, kokuşmuş bir çoğunluk diktası olarak...

Bastığı yerden emin olamayanların öfkeli cehaletinin diktası  olarak... 

9 yorum:

İhsan Ersin Demirel dedi ki...

Hocam
Bloğu ve yazıları her zaman büyük bir hevesle takip ediyorum. O yüzden yazmaya bu kadar ara vermeyin :) Anlaşılan yakın zamanki gelişmeler hepimizin olduğu gibi sizin de moralinizi bozmuş.
Son 11 seneyi saymasak dahi, "gün geçtikçe aslında 'insanımız' sandığımız insanların ne kadar başka ne kadar yabancı" olması gerçekten de yeni bir olgu mu? Yoksa bizlere geçmiş savaşlarda anlatılmış "kahraman millet" imajı mı doğru değil? Halk kitleleri hemen her zaman ahlaki yetkinlik açısından yüksek miydi ki şimdi birdenbire düştüler? Bilemiyorum.
Bildiğim "bizim" demokrasi tarihinin ideallerden ziyade aldatmacaların tarihi olduğu. Yumuşak bir zemin üzerine inşa edilmeye çalışılan yüksek katlı bina gibi.

Afşar Çelik dedi ki...

Vallahi ben blogun okunup okunmadığını hiç anlayamıyorum. İyi kötü bir yorum veya cevap verilmeyince moralim bozuluyor, hiç de yazasım gelmiyor.

Amma ve lâkin zahmet edip yorum bırakmışsınız, eksik olmayasınız.

Elbette "avamın" her şeyde duyarlı olmasını beklemiyorum ama bu kadar menfaatçi, bu kadar ilkesiz, bu kadar zorba bir kitle olacağını da hiç düşünmemiş dahası görmemiştim.

Bir memleket düşünü ki kendi kimliğine, ordusuna kendi hükümeti hakaretler yağdırsın, o millet o iktidarı bir gün daha yerinde tutsun...

Biz milletimizi her zaman aziz bileceğiz. Aksi takdirde onu, bu siyaset parazitlerinin eline teslim etmiş oluruz. Ama milletimizden de azıcık akletmesini istemek herhalde hakkımızdır, değil mi?

Her zaman beklerim. Yorum blogun kanıdır. :)

Saygılarımla.

Adsız dedi ki...

Hacı !!! millet hükümeti protesto etmek için gezi eylemlerine katılınca bu sefer de milleti niye eylem yapıyorlar diye suçluyorsun neiş?

Derya Yeliz ULUTAŞ dedi ki...

Aramizdaki o buyuk ucurumun ; yalnizca iktidar ve buyuk gucler tarafindan dayatilan dini somurunun bir sonucu mu oldugunu, bu kitlenin bu kadar basit sekilde yonlendirilebilecek kadar mi akil yoksunu oldugunu yoksa bu insanlarin bir herifi adeta ilahlastirarak sorgusuz sualsiz itaat etme isteklerinin bir anda iktidar tarafindan karsilanmasinin verdigi sarhosluktan mi, yoksa direkt olarak bir grup insanin cumhuriyet ve Ataturk nefretinin iktidar tarafindan desteklenip ateslenmesinden mi , yoksa tum bunlariin harmanlanmasindan mi kaynaklandigini merak ettigim kitle... Son zamanlarda ayni gibi gorunup aslinda ne kadar farkli oldugumuzun alelen gozler onune serilmesine pek de sasirmadigim kitle...

Afşar Çelik dedi ki...

Hacı!! O eylemlerde ben de vardım:) Kim kimi kınamış? Okuma yazmamız var mı hacım? İçmek de güzel de bir dahaki sefere bence ayıkken yaz he mi? Hasbinallah ya! :)))) Eylemcileri kınamışım! Hangi yazıymış o?

Afşar Çelik dedi ki...

Adı yok sanı yok, kimdir nedir belli değil, sallamış dayım! Ulan zaten üç kişi zor okuyor blogu, yorum bırakmayı akıl edenlerin yarısı da da bu tip yarım akıllı tipler yahu!

Afşar Çelik dedi ki...

Yelizciğim, hepsi birden canım, hepsi birden... Mutasyon diye bir şet hakikaten var... Zihniyetler de mutasyona uğruyor galiba zamanla , bozulyor... Ya da bazıları zaten en başta bozuk ve yıkıcı...

Yorum bıraktığın için sağol... Ben de tanıyamıyorum artık bu"milleti"...

Adsız dedi ki...

Hacı

Afşar bey Webtvde gezi olayları gündem başlıklı videonuzun başını izlemişdim. Orada Türkiyenin sorunu , gezi gündemi ve terör deyince geziye katılanların terör yanlıları olduğunu ifade ettiğinizi düşündüm. Videonun tamamını izleyince hiç de böyle düşünmediğinizi gezi olaylarının insan hakları ,ifade özgürlüğü kapsamında değerlendirilmesi gerektiğini ve haklı bir eylem olduğunu ifade ettiğinizi gördüm bu yanlış anlaşılma için sizden özür dilerim.

Afşar Çelik dedi ki...

En azından açık yürekli davrandığınız için teşekkür ederim. Bugüne kadar bu işler hakkında bu kadar hassas davranıp ilkeli yazarken önceki yorumunuzdaki öfkeyle karşılaşınca takdir edersiniz ki benim de sıtkım sıyrıldı.

Zahmet olmazsa blogun genel karakterini anlayacak kadar bir okuyup ondan sonra yazıların kedni içindeki tutarlılıklarını sorgularsak daha faydalı olabilir.

Zaman ayırıp yorumladığınız için teşekkür ederim.