14 Haziran 2009 Pazar

Hayvanların dini olmazsa kiminle yaşıyoruz?

Siirt'te, genç bir kızın başına gelenleri duyduğumda neye uğradığımı şaşırdım.
Kız bir radyoya arkadaşını ziyarete gidiyor, ailesinin korkusundan kendini ta altıncı kattan atıyor, "namus düşkünü" hayvanlar da can çekişen kız kardeşlerini veya kuzenlerini bıçaklıyor.
Bu kimin "kültürü" ben çok merak ediyorum...
Bu hayvanlığı edenlerin bir sosyolojik mensubiyeti vs var, mutlaka.
Can çekişene, korkana, acize merhamet göstermekten uzak bu yaratıklara lanet ediyorum. Hepsinin de benzerleriyle beraber Allah'tan hak ettiklerini bulmalarını istiyorum.
Bir sufi "Allah'tan kendin için merhamet iste, adalet değil!" demiş, öte yandan "Merhamet etmeyen merhamet edilmez" demiş peygamber....
Burası müslüman memleketi ise bu hayvanları din sahibi saymak caiz midir acep?

2 yorum:

Alphaville dedi ki...

Evrim Teorisine inanmazsanız, insanlar hayvanlık yapınca işte böyle şaşarsınız, üstelik hayvanlar basbayağı din sahibi gözükünce iyice şaşarsınız. Halbuki bütün bunlar gerçekte bir kısım hayvanın marifeti zaten, etraflarındaki sürü ne yapıyorsa onlar da onu doğru bilip yapıyor. Şaşacak ne var? Din de insan da hayvan ürünü şeylerdir.

Afşar Çelik dedi ki...

Üzgünüm, evrim, laboratuvar duvarına toslayıp dağılan bir başka din...

Geri kalanını da anlayamadım?

Hayvanların dini yok... Elbette saçmalıklar arasında bir doğru önerme çıkmak ihtimali gibi şeylerle pek çok şey söyleyebiliriz, gene beklerim.