24 Haziran 2022 Cuma

Arabanın Direksiyonu Memleketin Direksiyonu

 

 



 

Direksiyon sallayabilen insansılardan ibaretiz galiba ve hâlâ evrim var mı yok mu diye tartışıyoruz.

 

Bugün yolun ortasında arabalarıyla yan yana durup sohbet eden iki sürücüye denk geldim. Önce beni görünce açılırlar diye düşündüm, bir müddet bekledim. Sonra klakson çaldım buna rağmen istiflerini bozmadılar. Terbiyesizliğin daniskası.

 

Başka biri olsa belki arabadaki sopasıyla aşağı inip onlara kafa tutardı.

 

Benim vereceğim tepki başka bir ihtimal fakat vaka, iki sürücünün açık kabalığı ve düşüncesizliği idi. İnsanoğlunun en etkin icatlarından birini kullanan iki sürücünün insanlığı var eden koruma güdüsü, duygudaşlık ve nezaketten bihaber yolun ortasında durmaları, insanlıktan nasipsiz olduğumuzdan başka bir şeye yorumlanabilir mi?

 

Kimse kusura bakmasın ama sanırım Türkiye’nin egemen çoğunluğunu bu seçmen kitlesi oluşturuyor. Yolda yürümek terbiyesinden mahrum bu kitlenin ülkenin kaderine hükmetmesi size çok demokratik ve sevimli gelebilir ama bana hiç de öyle gelmiyor.

 

 

 

 

 

 

 

 

Hiç yorum yok: