4 Temmuz 2020 Cumartesi

Perşembem Gelir De Çeşme Başından


Perşembenin gelişi çarşambadan belliymiş.

KARİKATÜR : ULEMA DOKTOR FERDİ :)))))))))) | İstihbarat ve AnalizVallahi ben o kadar emin değilim hemşerim.  Artık perşembenin gelip gelmeyeceği konusunda bir şeyler söylemek gayreti içinde olanlardan değilim, olmadım, olmayacağım.

Hem perşembenin ne olup ne olmadığını kim biliyor yahu? Sen biliyon mu Mahmut? Ya sen Üzeyir Abi? Değil mi yani? Büyüklerimiz Perşembe diye bir şey var derlerse ne âlâ! Yoksa herkes kafasına göre bir gün uydurursa olmaz!

Ne oldu? Tuhafınıza mı gitti?  Neredeyse her şeyini sandıktan çıkarmaya çalışan bir kitleyiz biz yahu! Referandumla haftanın günleri karara bağlanmadan konuşursak  ahirette eksik huri alacağımızı falan sanıyoruz abi biz.

Şimdi tabii perşembenin gelişinin çarşambadan nasıl belli olduğuna bakmak lâzım. Belki bu işin içinde faiz kobisi vardır. ( “Lobi”miydi la o? Amaaaan her ne boksa!”)

Yani  bir takım adamlar Perşembe  diye bir şey var dediyse Perşembe  diye bir şeyin var olması gerekiyor mu? Bak hiç sokaklarda falan Perşembe diye bir hayvan var mı? Manavlara bakın, Perşembe diye bir marul da yok. Ulan nerelerinden uydurmuşlar bu perşembeyi bilmem ki kardeşim?

Bunlar hep tek parti zihniyetinin bu aziz millete dayattığı ırz ve namus düşmanı batılı emperyalistlerin oyuncağı olmak gayreti içinde olanların bir uydurmasıdır.

Ulemaya bir sorun bakalım “Perşembe” diye bir şey var mıymış?

Bunlar hep…

Konu aslında bambaşka hemşerim, vallahi başka… Buradan “ melekler ve icatlar konusuna” doğru gidiliyor ama ben başka bir şeyden bahsedecektim. Kafa dağıldı.

Bu atasözünü söyleyen muhterem abimiz muhtemelen: “Hemşerim, ben senin yapacağın işin ta… Çarşamba yol ayrımından sola dönmezsen Perşembe’ye varamazsın! Ne biçim şoförsün?” diyerek otobüs şoförünü kalaylamıştır amma mantık tarihine de geçmeyi başarmış.

Elbette Hogwarts’taki seçici şapkadan çok daha akıllı referandum ve seçim  sandıklarınız olmasına rağmen bu abinin dediği başka bir şey. “ Hemşerim, “Ne ekersen onu biçersin!” dedik anlamadın. Bari toplu taşımadan bir örnek vereyim ki kafan bassın!”

Tabii memlekette artık neredeyse hiçbir şey ekmeden her şeyin market raflarından elde edildiğini sanan koskoca bir demokratlar sürüsü haline gelmiş olsak da gene de  kalan beynimizin , buğdayın tarlaya ekildiğini falan hatırlayacak kadar bir kısmının hâlâ yaşadığını umuyorum.

Şimdi bana anlatır gibi anlatıyorum. Tarlaya… Tarla var ya hani traktörler, pulluk demiri falan… ( Anneee! Benim pul koleksiyonumu bu adam açlmış!” diyerek  suç duyurusunda bulunacak binlerce vatan evladı yetiştirdiğinizi bilmenin huzuru ve mutluluğu içinde söylüyorum ki pulluğun sizin evladınızın pul koleksiyonuyla bir ilgisi yoktur. O bir ziraî araçtır. Tamam tamam… Şimdi içinizden biri “ Zira ne la? Ergenekoncu musun sen?” diye üstüme atlayıp gırtlağımı kesmeye falan kalkışabilir, sıkıntı yok. Pulluk toprağı  havalandıran, belli bir derinliğe kadar kazan  demirden bir alet. “ Demirden korksak trene binmezdik koç! Adam ol, delikanlı gibi konuş!” diyecek bütün abilerime de  hörmetlerimi sunarak müsaadenizle yoluma devem edeceğim…)

Neyse… Sözün özü: tarlaya buğday ekersen marul biçemezsin ki marul zaten biçilmez.. Ya da bir tarlaya kondun… Kentsel dönüşümü bekledin. Şansına bak ki belediyeye para yediren bir abinin sayesinde otoyol başka yerden geçirildi… tarlaya sıçtığınla kalırsın.

Normalde ben çok daha kuru  yazardım ya gece pencere açık kalmış, her şey yağmurda ıslanmış. Benim beyin de  rutubetlendi herhalde.

Ama… Yukarıdaki mezkur  abinin ( Yok yok, mevzu değil… ) Bahsettiği şey şu:

 Maksat şu: Neyi, nasıl yaparsan neticesini ona göre alırsın. Tesisatı delersen evini neden su bastığına şaşmayacaksın. Sokaklara çöp atarsan sokağının neden bok koktuğuna şaşmayacaksın. Hem erotik film  seyretmeden edemeyip hem de sana cennette bilmem ne memeli , bilmem kaç tane huri vaat eden adamlara oy verirsen, girdiğin sitenin ertesi gün neden kapandığına şaşmayacaksın. Hem karının, kızının emniyette olmasını isteyip hem de başı açık her kadına “satılık ya da kiralık” diyen adamlara oy verirsen  başı kapalı kadınların bile  her gün nasıl dövüldüğüne ya da tecavüze uğradığına şaşmayacaksın.

Off be! Gene pek bir halk düşmanı, kuru, seçkinci oldum ben!

Yani jakoben Kemalistlerin bu ülkede kadınların ve kızların zorla kapattırılmasına izin vermedikleri o günlerin ah o  günlerin … O günlerdi ki bu memlekette memleket yoktu. Neyse anladın sen onu. Anlamadıysan da “ Bay bay hepiniz!”












Hiç yorum yok: