20 Aralık 2016 Salı

Balkanlar'dan Bir mektup

Sosyal medyanın bir bölümünden takipçimiz olan değerli bir dostumuzun, Priştine'den yazdığı bir mesajı aynen paylaşmak istiyorum.

Dostumuz sanırım yaşımız ve ukalâlığımızdan dolayı bizi "öğreticilik" mevkiine koymayı uygun görmüş. Hitabını hak etmediğimizi en başta belirtmekle beraber, mektubun bütünlüğünü korumak için değiştirmeden yayınlıyorum.

Mektuptan ne anlamanız gerektiğini söyleyecek falan değilim. Amma velâkin... Okuduklarından bir anlam çıkarıp da dünyayı bir de o gözle değerlendirebilen bir Türk evlâdından böylesi bir mektup almaktan duyduğum sevinci de belirtmeden geçemeyeceğim.  Bakalım neler demiş "Orhun" Bey?

"Hocam merhabalar
Nasılsınız? 


Ben iş için Priştine'ye geldim ve artık burada çalışacağım. 



2 gün oldu ama insanları az buçuk gözlüyorum. Daha önce okuduklarım ışığında da kendimce yorumluyorum. 



Hani hep sözünüzdür "tarihsel derinliği olmayan, hukuk kurmamış, soyut dil ve ortaklık geliştirmemiş topluluklar uluslaşamaz" diye (özetledim) 



Bura aynen öyle! Etnik bilinç ve eğitim var. İnsanları bizim ortalamamızdan daha iyi. Direk ve net konuşuyorlar. 



Amma bilinç sade etnik... Sırp baskısına tepki olarak gelişmiş. 



Sırplar nasıl ki "büyük Sırbistan'ı Türkler engelledi" diyorsa, Arnavutlar da aynısını söylüyor! 



O yüzden koskoca bir İskender Bey heykeli dikmişler eski şehrin ve Osmanlı camiilerinin hemen ötesine. 



Hoş İskender Bey burada değil -bildiğim- Arnavutluk'ta mücadele verdi!



Dahası Kosova Sırplar'dan alındı! Muhtemelen Arnavut nüfus da o yüzden arttı burada. 



Hani yeni paylaştığınız mitos ve milletleşme ile ilgili yazı var ya. Onun ışığında düşünün. Burada mitos gerçeği ciddi tahrip ediyor! 



Hasılı bu insanlar küçük bir ülkede yaşarlar ama milli bilinç içinde büyük coğrafyaları idare edemezler. 



Zaten öyle bir düşünceleri de yok. Sadece Arnavutluğa entegre olmak istiyorlar. Karşı taraf ise pek istekli görünmüyor. 



İdare namına tek örnek Türkteymiş. Onu kesinkes anladım. Hoş bugün kendimizi idare edemiyoruz ya, o da milli bilinçten uzaklaşmanın neticesi. 



Haklarını da yemeyeyim burada 2. sınıf insan muamelesi görmüyorum. 



Daha uzun gözleyip Balkan düşüncesini anlamaya çalışacağım. 



Saygılar selamlar."


Asıl biz saygılar sunuyoruz, değerli dostumuza.

Hiç yorum yok: